Retourneren

Heb je jouw bestelling bij Bol.com besteld en wil je deze retourneren? Meld deze dan retour via Bol.com. Deze pagina geldt alleen voor bestellingen die bij RipaWare.nl zijn besteld.

Toch niet tevreden met het product? Je hebt 14 dagen de tijd om het product retour te melden. Als het product retour gemeld is heb je 14 dagen de tijd om deze te retourneren.

Volg onderstaande stappen om een product te retourneren.

Retourformulier

  • Meld jouw product retour via ons contactformulier. Vul het bestelnummer in en omschrijf duidelijk welk product je wilt retourneren;
  • Download het retourformulier;

  • Vul het retourformulier volledig in.

Verpakking

  • Pak het product zoveel mogelijk in originele staat en verpakking in een doos;
  • Plaats het ingevulde retourformulier in de doos.

Verzending

  • Lever het pakket in bij het postkantoor;
  • Bewaar het verzendbewijs goed.

Terugbetaling

Wij maken de door jouw gemaakte kosten (aanschafkosten en originele verzendkosten) binnen 14 dagen nadat wij het product retour hebben ontvangen naar jou over.

Je krijgt het volledige aankoopbedrag terug, inclusief de origineel betaalde verzend- en betaalkosten.

Wij storten het bedrag op dezelfde manier terug zoals je hebt afgerekend. Lukt dit niet? Dan nemen wij contact met jou op.

Kosten voor het retour sturen

De kosten voor de retourzending zijn voor jouw eigen rekening. Stuur je een product terug omdat deze beschadigd of verkeerd geleverd is? Dan vergoeden wij deze kosten achteraf.

Instructies retourneren

Terugsturen

Zorg ervoor dat:

  • Het product zoveel mogelijk compleet is;
  • Het product zoveel mogelijk in originele, onbeschadigde verpakking zit;
  • Mocht het product meer gebruikt zijn dan noodzakelijk is om te proberen dan kunnen wij de eventuele waardevermindering aan jou doorberekenen;
  • Dat het retourformulier is bijgevoegd.

Handige tips

Wij proberen jouw retour zo snel mogelijk te verwerken. Hier nog wat handige tips.

  • Zorg ervoor dat je het product goed inpakt zodat deze niet beschadigd tijdens transport;
  • Om afval te besparen kun je de doos gebruiken waarin wij het product naar jou hebben verstuurd;
  • Zorg dat het adreslabel goed leesbaar is.

Versturen

Breng het pakket naar een postkantoor naar keuze. Hier ontvang je een verzendbewijs. Bewaar deze goed totdat de retour volledig is afgehandeld. Dit is jouw bewijs dat het pakket daadwerkelijk is verstuurd en kan bij verlies tijdens transport worden opgevraagd.

Afhandeling

Zodra de retourzending bij ons is verwerkt krijg je hierover automatisch bericht. Dit proberen wij natuurlijk zo snel mogelijk te doen. Heb je na 14 dagen nog niets van ons vernomen? Neem dan contact met ons op.

Retouren met een niet compleet ingevuld retourformulier zullen niet in behandeling worden genomen. Zorg ervoor dat het retourformulier volledig is ingevuld.